Logga In

Tynningo.se Användar Forum

Här kan man disskutera vad som helst.

Du är inte inloggad.

• Index
  •  » Allmänt
  •  » Tynningöfärjan-ingen dubbeltur när det finns kö är oprofessionellt

#1 2009-06-26 16:33:45

becket
New member
Registrerad: 2009-06-26

Tynningöfärjan-ingen dubbeltur när det finns kö är oprofessionellt

Hej,

att vänta på färjan om det finns en trafikkö är ok. Jag förstår att ibland inte alla bilar kan åka på båten.

Men det är riktig oprofessionellt när båten kommer inte tillbaka en gang till och hämtar de som tvingades vänta. Ingen dubbeltur! Om man inte tas med t ex kl 19:20 maste man vänta till kl. 20:10!!! När jag kommer hem på kvällen har jag också jobbat minst 10 timmar och vill inte vänta mer än en timme till att åka över till ön.

Och ibland skulle det vara också professionellare om diversa besatninsmedlemar inte vara sura. Jag också jävlar inte med mina klienter bara för det sent. Customer service, det skulle också gäller för TEF för vi är customers och betalar för färjetjänsten!

Mvh /Andreas

#2 2009-08-17 10:20:49

BKS
Member
Registrerad: 2009-04-22

Re: Tynningöfärjan-ingen dubbeltur när det finns kö är oprofessionellt

Hej Andreas!
Jag har åkt på den här färjan i mer än 20år och förbättringar i turlistan är fantastiskt bra tycker jag. Jag tycker också att det är jobbigt om man missar färjan då de inte kör dubbeltur, vilket hände mig alldeles nyligen. Jag antar dock att det är en fråga om personalens rätt till raster.  Men det finns undantag vilket jag själv upplevde häromdagen då skeppare Thomas säger till sin däckspersonal "att jag har inte bråttom låt oss köra en dubbeltur ändå" .  I stort tycker jag att färjetrafiken sköts på ett ypperligt sätt och att personalen är trevlig och serviceminded. Naturligtvis kan vi alla ha en dålig dag ibland. Dock skulle jag gärna vilja ha en tur kl 2300.

MVH
BKS

#3 2009-11-10 17:46:10

becket
New member
Registrerad: 2009-06-26

Re: Tynningöfärjan-ingen dubbeltur när det finns kö är oprofessionellt

Hej,
jag vill bara säga att jag är på generellt sätt också nöjd med färjan och personalen. Att de maste rasta ibland är självklart och respekteras.

En "extra" dubbeltur dock har inte hänt till mig i 3 år! Och jag fragade personalen bara 2 gånger ,för vi var så manga i kön, om de kunde köra en tur till. Svaret var "ställ din klockan" eller "kom tidigare". Så mycket till vänligheten.

Man blir lite förvånnad för man var faktiskt inte försent på färjeläget. Det finns inte tillräklig turer för nuvarande trafiken tycker jag. Eller inte tillräcklig personal.

Deras rätt att rasta mot mitt rätt som betalande färjekund att körs hem utan förlång väntetid. Förståelse fråm både sidor tror jag behövs. Bra uppförelse hjälper kanske också.

Mvh
/Andreas

• Index
  •  » Allmänt
  •  » Tynningöfärjan-ingen dubbeltur när det finns kö är oprofessionellt

Sidfot